Sivut

tiistai 26. kesäkuuta 2012

puutarhahöperöintiä !

Mää oon niin menettänyt sydämeni pihalle, kasvimaalle, puutarhalle.<3 Suunnitelmia teen jo ensi kesäksi, haaveilen istutuslaatikoista, isosta perunamaasta ja kasvihuoneesta ja samalla koitan ehtiä opiskella netistä tietoa eri kasvien kasvatuksesta ja puutarhanhoidosta yleensä. Pari kuvaa otin kasvimaalta, varhaisperunaa saadaan jo ens kuussa omasta maasta, toinen satsi kypsynee sit syksymmällä. Sipulit on komiat jo, samoin salaatit, osa herneistä alkaa näyttää jo ihan kunnollisilta... Ja mun ite esikasvattamat kurpitsan ja kesäkurpitsan taimet on lähtenee maalla kasvuun !!! Hiukan hianoo :D en onnistunut tappamaan niitä xD Tänään istutin yhteensä 13 tomaatin taimea _superkauniisiin_ ikean säkeistä tehtyihin kasvusäkkeihin, sain ne näin hyvälle lämpimälle paikalle ilman maan muokkaamisen vaivaa. Ukko kiltisti väsäs niille viel tommosen katoksen, ettei sade pääse niitä kastelemaan ja saan sen avulla suojattua ne harson kanssa kuumimmalta paahteelta. Näistä tomaateista mä oon YLPEE ! ..tosin en tiedä, kannattaisko ylpeillä vasta sit, kun näkee et selviskö ne tästä säkkeihin siirtämisestä xP mut nii, sanoin ukolle, et sietäskin kasvaa kunnolla., kun mää oon niitä niin rakkaudella hoitanut ja vaalinut ;) ja hei, mun vattupuskat sai vihdoin tukitelineet! Jei<3


ihana sekamelska, kun kuva piti ottaa heti ennen ku oli siivonnut sotkut :D


1 kommentti:

  1. Muhahaa, mä haastoin sut, katso blogistani

    http://elamaniminun.blogspot.fi/

    VastaaPoista